top of page
330x250_edited.png

Online marketingová strategie

Co vše je online marketing a proč ho dělat kvalitně?

Řekněme si to na rovinu: Hezký web dnes už sám o sobě nestačí. Stejně jako papírové letáky z tiskárny, i web, kariérní videa nebo produkty a služby je potřeba roznést přímo k zákazníkům. Už nežijeme v době, kdy celý národ měl "Seznam, najdu tam co neznám", ale používáme Google, Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn, ale i zmiňovaný Seznam.cz, Firmy.cz, Zbozi.cz, Heureka atd...... Jak se tedy ve všem vyznat a kde začít?

S vypracovanou marketingovou strategií dojdete nejdál. Stejně jako v podnikové výrobě nelze vyrábět bez technického zadání, tak je špatný začátek zkusit tvořit dobrý marketing bez vypracované strategie. Jak taková marketingová strategie může vypadat? Vlastně se moc neliší od základní firemní strategie společnosti. Tedy rozdělení na vizi, strategii a exekutivu. Pojďme si představit základní prvky marketingové strategie.

Hand-holds-a-tablet-1120130.jpg

Vize marketingové strategie 

Co je vaším cílem?

Chcete lepší povědomí o firmě, více nových zaměstnanců, nebo třeba poptávek na vaše služby/produkty? 

A jak se má o vaší značce mluvit? Je cílem, z negativního hodnocení přejít na průměr? Nebo z průměru na “lovebrand” a špičku ve svém oboru? Co noví zaměstnanci? Asi by bylo vhodné při náboru mluvit jiným jazykem (tonalitou) na Frantu z výroby než na projektovou manažerku pro Skandinávský segment trhu, je to tak?

 

Jako první bod tak při výrobě marketingové strategie dáváme dohromady základní marketingový targeting společnosti a provádíme stakeholders výzkumy od majitelů firmy přes vedoucí pracovníky až po samotné zaměstnance, pokud je potřeba. Vše zpracujeme do přehledné zprávy, která slouží jako projektová dokumentace pro výrobu vhodného obsahu/contentu, tvorbu publikačního plánu a vedení marketingových kampaní v následujících měsících.

Strategie marketingu

Co budeme měřit?

Digitální marketing má oproti ostatním formám marketingu skvělou vlastnost. Vše se dá výborně měřit. Součástí nově vznikající marketingové strategie je tak přechod na “pokročilou metriku”. Nevadí, pokud jste doteď nic neměřili, či statistikám nevěnovali vůbec pozornost. Je však třeba s tím začít. Od základního měření návštěvnosti webu, přes analýzy klíčových slov a zjištění, co a kde vaše cílová skupina hledá, přes účinnosti jednotlivých kampaní napříč zvolenými platformami.

Volba marketingové mixu

Jak napověděl odstavec výše, je potřeba zvolit nejen formu oslovení, ale i vhodné platformy, na kterých budete vidět. Google, Youtube, Facebook, Instagram, či třeba Linkedin. To jsou základní kanály digitálního marketingového mixu, který se vždy ohýbá dle základních potřeb a vize marketingové strategie. Dále také řešíme otázky offline marketingu, potřebu grafických a animačních prvků, celkového brandmanuálu, propojení online a offline kampaní atd.

Cloud-data-storage-1138081.jpg

Exekutiva - denní správa marketingové kampaně

Kdo bude vytvářet pravidelné měsíční kampaně? Kdo bude obsluhovat community management? Tedy odpovídat lidem na všechny příjemné i nepříjemné komentáře na sociálních sítích? Máte dostatek kapacit na to, když se stane to nejhorší, tedy bude nápor poptávek a zájmu o vaši značku? Co vše lze outsourcovat a na co musíme mít vlastní síly? I toto jsou důležité otázky a součást tvorby marketingové strategie. Bez dobré součinnosti jednotlivých lidí, je samotná marketingová kampaň k ničemu.

Z tohoto důvodu jsou důležité společné workshopy nejenom o tom, jaké kampaně vytvoříme, ale jakým způsobem budeme spolu pravidelně komunikovat, jak bude probíhat celý řetězec od prvotní poptávky až po kompletní odbavení zákazníka. A také kdo přesně bude nést zodpovědnost za jednotlivé dílčí úkony v celém procesu.

Ozvěte se pro úvodní konzultaci marketingové strategie zdarma.

Nebo napište přímo sem do zprávy:

DSCF6939.jpg
Kontakt online markting
bottom of page